Love lessons

Love Lessons av Jaqueline Wilson, eller Vem älskar Prue? som den heter på svenska, handlar om fjortonåriga Prue. Prue har inte gått i skolan på flera år, istället har hon och hennes syster, Grace, blivit undervisade hemma av sin pappa. När pappan blir sjuk och hamnar på sjukhus måste Prue och Grace börja skolan, vilket är en svår omställning för Prue som inte vet hur det fungerar i skolan. Hon blir retad och får det ganska tufft i skolan, medan lillasystern snabbt finner sig tillrätta. Den enda Prue tycker om i skolan är bildläraren, Rax. När Prue börjar vara barnvakt åt Rax barn inser hon att det enda hon längtar efter är de där 10 minuterna i bilen när han kör henne hem. Prue är förälskad.

Jag gillar boken! Jag tycker att personporträtten är bra, man får verkligen lära känna personerna i boken och dem känns väldigt levande.

Andra böcker som jag har läst av Jaqueline Wilson är Best friends, Lola Rose, The illustrated mum and Girls. Sedan har hon skrivit ytterligare femtiotal böcker som jag gärna vill läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0